Co Ty robisz ze szpinakiem?

1

Bardzo, bardzo chciałabym mieć ludzi od przygotowywania jedzenia bo tego nie znoszę. Fakt, lubię piec, lubię robić zapiekanki, niestety tu, gdzie mieszkam, nie mam piekarnika także – pozbawiona frajdy w kuchni – spokojnie mogę powiedzieć, że nie ma nic przyjemnego w robieniu jedzenia. Pomidory? Murowany burdel na blacie. Jabłka? Niezależnie od ilości podejść pektyna między trzoniakami bankowa. Gonienie szpinaku po zlewie, po podłodze, ponowne płukanie. Żelazo, woda, węglowodany – o choroba, a może za mało białka? Trudne to wszystko! Banan. Banan może być 😉

2

Dziś zrobiłam super prostą przekąskę ze szpinakiem – żeby nie myć durszlaka dwa razy umyłam całość szpinaku z woreczka (miałam tam powiedzmy 2/3 zawartości) – połowa poszła od razu do smoothie a druga wylądowała na talerzu 😉

• 1/3 fety (białko)
• garstka pestek dyni (żelazo)
• szpinak (żelazo + błonnik)
• olej sezamowy (wielonienasycone kwasy tłuszczowe + sezamina/wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej)

Nailed it!

PS. Aha, tarczycowcy – duże dawki żelaza upośledzają wchłanianie się euthyroxu, poczekajcie ze 4h.

Cieszę się, że szpinak jest taki modny bo jest zdrowy i łatwo się go przyrządza. Robicie coś dziś ze szpinaku?

5 thoughts on “Co Ty robisz ze szpinakiem?

  1. ja ze szpinakiem robię wszystko…a on ze mną też 🙂
    Szpinak wrzucam jako bazę do wielu moich surówek, i nie ma żadnego przepisu na to..wrzucam to wszystko co mam pod ręką. Przedwczoraj było: szpinak, jedna brzoskwinia z puszki (została samotna jakaś), ser żółty typu cheddar, orzeszki pini, pomidorki koktajlowe. I oliwa. Pycha

    Like

    • Ale miks! Cheddar i brzoskwinia? Hmmm… brzmi krejzi ale z drugiej strony to nie gouda… Może rzeczywiście ostro-słodki cheddar by dał radę nawet z brzoskwinią..? Wypróbujemy to jak odwiedzi mnie mama – ona docenia dobry ser, nie to co mój chłop 😉 Poza tym popieram improwizację w kuchni – przepisy są po to żeby je łamać 😉 Pozdrawiam!

      Like

Daj cynę co myślisz :) doceniam Twoje zdanie!

